
„Az Iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
(Szent-Györgyi Albert)
Iskolánkban 1913 óta folyik az újlengyeli gyerekek nevelése, oktatása. Ekkor 80 diák járt ide. 1952-ben bővítették az iskolát 4 tantermesre, ahol délelőtt és délután folyt a tanítás. Az iskola több mint 100 éves története arra kötelez bennünket, hogy nevelő és oktató munkában kiemelt figyelmet fordítsunk a lakóhely és a nemzet történetének, hagyományainak megismertetésére, a haza iránti szeretet felébresztésének, a különféle világnézetű emberek cselekvő együttélésének gyakoroltatására.
Alapfeladatunk a tanköteles korú gyerekek általános műveltségének megalapozása. E feladat megvalósításának érdekében intézményünkben nyolc évfolyamos általános iskola működik.
Tanórán és tanórán kívül megpróbáljuk segíteni a nehéz körülmények között élő, hátránnyal induló tanulók felzárkóztatását, ugyanakkor kiemelt fontosságú feladatnak tekintjük a tehetséges, jó képességű gyerekek fejlesztését is.
A társadalom, a pedagógusok és a szülők célja azonos: gyerekeinkből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket szeretnénk nevelni. Iskolánkban munkálkodó pedagógusok fő célja: emberiséget és tudást adni a felcseperedő újlengyelieknek!
Az elmúlt tanévekben iskolánk nevelőtestülete folyamatosan fejlődik, fejleszti magát, oktatási kultúráját. Elkötelezettek vagyunk a tevékenységközpontú oktatás, a digitális oktatástámogatás, a logikai játékok beépítése, a fenntarthatóság szemlélete mellett, inkluzív iskola kívánunk lenni.
A témanapok, témahetek, projektek mindennapjaink része lett – oktatási projekteket dolgoztunk ki és építettünk be, melyek évfolyamonként, tantárgyanként vagy tantárgyak integrációjával valósul meg.
Ökoiskolaként fontos számunkra a természet szeretete.


